Digitaalisuus avaa uusia ovia pankkiin

Pankkiasioiden hoitoon on nykyisin entistä enemmän mahdollisuuksia. Pankissa ei välttämättä tarvitse enää käydä paikan päällä. Jokainen voi löytää oman tapansa hoitaa pankkiasioita, ajasta ja paikasta riippumatta. 

Kello lyö kymmentä lauantai-iltana, kun muistat, että olisi pitänyt varata tapaaminen pankkikonttoriin ASP-säästötilin avaamista varten. Vaikka osa pankkikonttoreista palvelee lauantaisin, myös ne ovat menneet kiinni jo tunteja sitten ja avaavat ovensa seuraavan kerran vasta maanantaina. Haluaisit kuitenkin varata ajan mahdollisimman pian, jotta ehtisit laittaa rahaa säästöön heti seuraavasta palkasta ja saisit asian pois päiväjärjestyksestä.

Ei hätää! Nordea 24/7 -asiakaspalvelu on avoinna ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Saat siis palvelua puhelimitse juuri sinulle sopivaan aikaan. Jos haluat varata tapaamisajan konttoriin tai verkkotapaamiseen, voit varata ajan myös itse verkkopankista. Arkipäivisin ajanvaraus onnistuu myös chatin kautta klo 8.00–22.00.

Maanantaiaamuna avaat Snapchatin, jossa huomaat @nordeasuomi-tilillä asiakasneuvojien keskustelevan erilaisista säästötavoista. Jäät miettimään asiaa ja haluaisit kysyä heiltä vielä lisää. Mieltä askarruttavista yleisistä pankkiasioista voit keskustella neuvojien kanssa, vaikka suoraan snäppäämällä!

Suositut sosiaalisen median kanavat kuten Facebook, Twitter, YouTube ja Snapchat sekä lisäksi Nordean kotisivujen chat ovat kaikille avoimia kanavia. Niissä voit keskustella pankkiasioista yleisellä tasolla, esimerkiksi kysyä, miten lähimaksu toimii. Sosiaalisessa mediassa Nordea jakaa myös yleisiä vinkkejä, jotka sopivat kaikille. 

Tunnistautumisella turvaa pankkiasiointiin

Maailma muuttuu nopeasti ja digitaalisuus on osa ihmisten arkipäivää. Myös Nordeassa on huomattu asiakkaiden kasvanut tarve monipuoliseen asiakaspalveluun. Mikäli asiakas haluaa asioida pääasiallisesti verkon kautta, on sekin mahdollista. 

Kun Nordea suunnittelee ja kehittää palveluita, turvallisuus on tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä. Mahdollisuus tunnistautua on avain digitaalisiin palveluihin. Jos haluat käydä läpi pankkisalaisuuden alaisia asioita, tulee sinun turvallisuuden vuoksi tunnistautua esimerkiksi verkkopankin chattiin, Nordea 24/7 -asiakaspalveluun tai verkkopankin kautta verkkotapaamiseen.

Puhelimen ja internetin välityksellä tapahtuvan verkkotapaamisen avulla voit hoitaa helposti ja joustavasti pankkiasiat riippumatta siitä, missä olet. Tarvitset vain pankkitunnukset, puhelimen ja internet-yhteydellä varustetun tietokoneen tai tabletin.

Verkkotapaamisessa voit rauhassa käydä läpi neuvojan kanssa isompiakin kokonaisuuksia. Esimerkiksi asuntolainaneuvottelu tai säästämisen suunnitelman teko hoituvat kätevästi verkon välityksellä.

Olipa kyse tapaamisesta konttorissa tai verkossa, Nordealle on tärkeää, että asiakas saa mutkattoman ja joustavan asiointikokemuksen. Monipuoliset asiointitavat helpottavat arkea, kun voit valita juuri sinulle itsellesi sopivan tavan hoitaa pankkiasioita.

Juttua varten on haastateltu Birit Kevaa Nordeasta.

Etkö sinäkään jaksa jonottaa enää konttorissa? Lue lisää verkkotapaamisesta Nordeassa.

Klikkaa ja ota käyttöösi avaimet helppoon asiointiin. 

Teksti: Paula Karppinen

Kuvitus: Anna Salmisalo

Kopioi sivun linkki: