Somessa sinua varten

Sosiaalinen media on vahvasti osa suomalaisten arkea, siellä jaetaan kuulumisia ja kysytään vinkkejä – myös päivittäisiin raha-asioihin. Joko sinä seuraat Nordeaa Facebookissa ja Twitterissä? 

Oletko koskaan miettinyt, ketkä sinulle juttelevat chatissa ja Nordean Facebookissa tai Twitterissä? He ovat neuvojia, jotka palvelevat asiakkaita sosiaalisessa mediassa. Heitä on Nordealla kymmenen hengen tehotiimi.

Some-asiakaspalvelu toimii Oulussa ja palvelee asiakkaita ympäri Suomen. Palveluneuvojat Saara Ukura, Veera Nurmela ja Tuomas Mäkelä kohtaavat asiakkaita päivittäin useassa eri kanavassa ja vastaavat lukuisiin kysymyksiin.

– Some-asiakaspalvelussa työvuoro lähtee liikkeelle siitä, että kuulostellaan tiimikavereilta, miten päivän tapahtumat ja talousuutiset näkyvät somessa – ne tietysti puhuttavat ihmisiä, Ukura kertoo.

Sitten neuvoja ryhtyy töihin ja ottaa vastuullaan olevat palvelukanavat haltuun työvuoronsa ajaksi. Ei muuta kuin kommentoimaan ja kysymään, neuvojat kyllä vastaavat!

Sosiaalisen median kanavilla erilaisia tyylejä ja tarkoituksia 

Suomalaisten kestosuosikki Facebook ja nopea uutiskanava Twitter ovat julkisia ja kaikille avoimia, joten niissä aiheet ovat päivän polttavia uutisia ja arkisia talousasioita. Näissä kanavissa Nordea antaa kaikille sopivia yleisiä vinkkejä ja neuvoja – vaikkapa tunnuslukusovelluksen käytöstä.

Henkilötiedot ja omat raha-asiat eivät kuulu julkisille some-kanaville, Facebookiin ja Twitteriin.

Henkilökohtaisen palvelun kanava on verkkopankin chat, jonne kirjautumalla pääsee keskustelemaan henkilökohtaisesti neuvojan kanssa.

– Moni yllättyy, miten kätevää on hoitaa asioita chatissa. Kirjoittaminen on monelle luonteva tapa kommunikoida, ja chatissa ratkeaa moni kysymys. Ja jos jotakin ei voi hoitaa chatissa, neuvomme asiakkaan kyllä eteenpäin asiassa kuin asiassa, Tuomas Mäkelä kertoo.

Rennompaa juttelua

Sosiaalinen media on luonteeltaan välitön ja rento, jokainen saa näyttää ja kuulostaa itseltään. Veera Nurmela kertookin, että some-tiimin reilun vuoden mittaisen olemassaolon aikana esimerkiksi Twitteriin on tullut lisää säpinää, tiimi on rohkaistunut postaamaan eri kanaviin aktiivisesti, ja rento ote on löytynyt.

– Some on asiakasystävällinen kanava. Olen tosi innoissani sosiaalisesta mediasta, mitä kaikkea sillä voi saada aikaan ja miten se vaikuttaa ihmisten mielikuviin yrityksestä, Nurmela pohtii.

Saara Ukura nostaa esiin, kuinka mahtavaa on, kun somessa voi puhua asiakkaan kanssa samaa rentoa kieltä. Joidenkin asiakkaiden kanssa läppä lentää, toisinaan ollaan virallisemmalla linjalla.

Sosiaalisen median parhaita puolia on palveluneuvojien mielestä ajankohtaisuus – heidän tehtävänsä on muistuttaa asiakkaita tärkeistä päivämääristä, pankkiuutisista ja ajankohtaisista teemoista, kuten henkilöturvasta. 

Nordean Asiakaspalvelu on nyt Nordea 24/7! Palvelemme puhelimitse vuoden jokaisen päivänä ma-su 24h/vrk. Tavoitat meidät numerosta 0200 3000 (pvm/mpm).

Tunnistaudu pankkitunnuksillasi, jolloin voimme hoitaa valtaosan pankkiasioistasi puhelimitse.

Kysy neuvoa somessa!

Henkilökohtaisissa asioissa some on pois pelistä, mutta siellä on helppo kysyä neuvoa yleisiin kysymyksiin. 

Kaikki palveluneuvojat korostavat, että vaikka sosiaalisessa mediassa on helppo ja näppärä kysyä päivittäisiin pankkiasioihin liittyviä kysymyksiä, niin henkilökohtaisissa kysymyksissä tulee käyttää verkkopankin chattia kirjautumisen kautta tai pirauttaa puhelimitse asiakaspalveluun – varsinkin kiireellisissä ja selvittelyä vaativissa tapauksissa.

Nordea Asiakaspalvelu 24 h 0200 3000 (pvm/mpm). 

TOP 3 syyt seurata Nordeaa somessa:
1. Uutiset ja ajankohtaiset tiedotteet
2. Käytännöllisiä vinkkejä raha-asioihin
3. Nopeita vastauksia askarruttaviin kysymyksiin

Teksti: Laura Kokko

Kuvitus: Ville Korhonen

Kopioi sivun linkki: