Mobiilipankin uudistus tuo pankkineuvojan taskuun

Pankkineuvojan kasvokkaiseen tapaamiseen tarvitaan enää vain älypuhelin ja sovellus. Videoneuvottelun lisäksi mobiilipankkisovelluksen uudistus näkyy ennen kaikkea uudessa käyttöliittymässä.

Nordea on uudistanut mobiilipankkinsa keväällä, ja uusi sovellus tulee asiakkaiden käyttöön asteittain. Miten sovellus uudistuu ja miten se helpottaa pankkiasiointia mobiilissa? 

Asiakaspalautteen pohjalta mobiilipankille on kehitetty uusi käyttöliittymä uudistuneella ja käyttäjäystävällisellä ilmeellä. Lähtökohtana kun on ollut, että sovellusta olisi entistä helpompi käyttää.

Uudessa mobiilipankissa esimerkiksi viivakoodinlukijan löytämistä on helpotettu. Lukijan käyttö helpottaa ja nopeuttaa laskujen maksua. Koodin lukemiseen ja laskun maksamiseen tarvittavien klikkausten määrää on vähennetty, jotta käyttökokemus olisi entistä parempi.

Pankkineuvojan neuvot videopuhelun päässä

Uudistunut mobiilipankki mahdollistaa videoneuvottelut puhelimitse pankkineuvojan kanssa. Aiemmin videoneuvotteluita on voinut käydä vain tietokoneella verkkoselaimessa. Kameran kuvaa klikkaamalla videopuhelu yhdistyy vapaana olevalle asiakaspalvelijalle, ja kohta ollaankin kasvotusten. Neuvottelun aikana pankkineuvoja voi esimerkiksi jakaa soittajalle käsiteltyä asiaa havainnollistavaa materiaalia. 

Videoneuvotteluiden ansiosta kasvokkaista henkilökohtaista palvelua saa puhelimen välityksellä missä tahansa. Videoneuvotteluita voi sekä varata etukäteen että soittaa spontaanisti.

Mobiilipankissa voi jatkossa myös sulkea maksukortin väliaikaisesti tai lopullisesti. Jos esimerkiksi kaupan kassalla huomaa, ettei kortti ole lompakossa, voi sen sulkea väliaikaisesti. Jos kortti myöhemmin löytyy, sen voi ottaa helposti takaisin käyttöön ilman tarvetta tilata uutta korttia. Kokonaan kadonneen kortin voi puolestaan sulkea lopullisesti sovelluksesta yhdellä napinpainalluksella. Pankki saa tästä viestin, ja uusi kortti lähtee automaattisesti postissa omistajalleen.

Sovelluksen turvallisuus ennen kaikkea

Kaikkien Nordean sovellusten suunnittelussa lähdetään aina liikkeelle turvallisuudesta. Kun sovellusta on turvallista käyttää, voi puhelimella asioida huoletta.

Turvallisen pankkiasioinnin lisäksi käyttäjät saavat mobiilipankista jatkossa entistä enemmän tietoa pankin palveluista ja tuotteista. Voi esimerkiksi tarkistaa, mitä ePossu tarkoittaa tai mitä palveluita tiettyihin maksukorttityyppeihin kuuluu. 

Käyttäjien palautteen avulla palveluista saadaan tehtyä yhdessä heille toimivia ja heidän toiveitaan vastaavia. Siksi kehitysehdotuksia ja vinkkejä otetaan vastaan jatkossakin. Mobiilipankin kehitystyö jatkuu kaiken aikaa.

Mobiilipankin käytöstä hintaetuja

Mobiilipankin käyttäjänä saat 1.7.2018 alkaen edullisimmat hinnat Nordean päivittäispalveluista. Jos sinulla ei vielä ole mobiilipankkia käytössäsi, se kannattaa ottaa käyttöön nyt. Mobiilipankin rinnalla voit käyttää myös verkkopankkia ilman lisämaksua. Lue tästä lisää.  

Mobiilipankin uudistuksesta kertoivat digitaalisen pankkiasioinnin product ownerit Tero Rautiainen ja Sami Mikkonen Nordeasta.

Olethan jo ottanut käyttöön Nordean mobiilipankkisovelluksen? Lue lisää sovelluksesta täältäMuista verkko- ja mobiilipalveluista löydät lisää tietoa täältä.

Teksti: Saara Tammi

Kuvat: Eeva Murtolahti

Kopioi sivun linkki: