Nopeasti ja turvallisesti asiakkaaksi verkossa

Kun aikataulu on kiireinen ja lähin konttori kaukana, pankkiasioiden järjestäminen voi olla haasteellista. Esimerkiksi uutta kotia hankkiessa tarve asuntolainaan tulee usein nopealla aikataululla. Onneksi Nordean asiakkaaksi on mahdollista tulla kätevästi verkossa.

Jani-Petteri Kantoniemi selasi asuntojen myynti-ilmoituksia netissä. Rivitalokaksio Pudasjärven keskustassa oli käynyt pieneksi nelihenkiseksi kasvaneelle perheelle. Haaveissa oli muutto vuokralta isompaan omistusasuntoon. Pian lähistöltä löytyikin sopiva, 134-neliöinen omakotitalo ja Kantoniemi alkoi selvittää lainavaihtoehtoja. Sopivinta ratkaisua tarjosi Nordea.

Ainoa mutta asiassa oli se, että Pudasjärveltä lähimpään Nordean konttoriin Ouluun on matkaa 90 kilometriä eikä Kantoniemien perheellä ole autoa käytössään. Bussiretkeen olisi saanut varata puoli päivää, mikä olisi aiheuttanut haasteita arkisin työssäkäyvälle Kantoniemelle. Kaiken lisäksi olisi vielä pitänyt järjestää hoito kahdelle alle kouluikäiselle lapselle, joita perheen äiti hoitaa kotona.

Kun Kantoniemi alkoi selvittää asiaa puhelimitse Nordean asiakasneuvojan kanssa, kertoi tämä mahdollisuudesta liittyä helposti asiakkaaksi verkossa Tule asiakkaaksi verkossa -palvelun kautta.

Vastaus aikatauluhaasteisiin

Myös lahtelaisen Markus Valkaman to do -listalla oli jo pitkään ollut pankissa käyminen. Koska työn ja perheen aikataulujen yhteensovittaminen oli ongelmallista, oli se jäänyt roikkumaan. Kaksi pientä lasta ja kiireinen työ taloushallinnon parissa muodostivat kalenterille haastavan yhtälön.

Valkaman tähtäimessä oli ensimmäinen omistusasunto, jota varten hän lähetti Nordealle lainahakemuksen. Pian pankista otettiinkin yhteyttä asian tiimoilta. Markus Valkama oli itse jo Nordean asiakas, mutta yhteisen lainan johdosta myös hänen vaimonsa Tessan tuli hakea asiakkuutta. Valkama mainitsi aikatauluhaasteet, jolloin asiakasneuvoja vinkkasi, että vaimo voisi hakea asiakkuutta Tule asiakkaaksi verkossa -palvelussa ja lainaneuvottelun voisi tämän jälkeen hoitaa verkkotapaamisessa.

– Meille tarjottiin erilaisia vaihtoehtoja, joista verkon kautta asiakkuuden avaaminen oli ehdottomasti paras. Pystyimme hoitamaan asiakkaaksi liittymisen rauhassa illalla kotona.

Ratkaiseva tekijä

Tule asiakkaaksi verkossa on kätevä palvelu niille, joille pankkitapaamisen sopiminen konttoriin on hankalaa esimerkiksi välimatkoista tai aikatauluista johtuen. Nordeassa palvelun kehittämisestä vastaavan Markus Lindahlin mukaan palvelun käyttäjissä on kuitenkin paljon myös sellaisia tulevia asiakkaita, joille se on vain vaihtoehtoinen, mukava ja helppo tapa hoitaa asiakkaaksi liittyminen.

Nordean asiakkaaksi verkon kautta tuleminen edellyttää ainoastaan olemassa olevia pankkitunnuksia Osuuspankissa tai Danske Bankissa, suomalaista passia tai henkilökorttia, täysi-ikäisyyttä ja Suomen kansalaisuutta sekä kunnossa olevia luottotietoja.

Jani-Petteri Kantoniemen kohdalla mahdollisuus verkossa asiakkaaksi liittymiseen oli jopa ratkaiseva.

– Ilman tätä mahdollisuutta olisin joutunut harkitsemaan muita vaihtoehtoja.

Pankkiasiointi jatkuu luontevasti verkkotapaamisissa

Sekä Jani-Petteri Kantoniemi että Markus Valkama hoitivat asiakkaaksi liittymisen lisäksi myös asuntolainaprosessin verkossa hyödyntäen Nordean verkkotapaamismahdollisuutta.

Ainoa asuntolainaprosessiin liittyvä toimenpide, minkä vuoksi Kantoniemi ja Valkama kävivät konttorissa fyysisesti, oli kaupantekotilaisuus.

Valkamille tämä aiheutti haasteita. Lapsille ei järjestynyt hoitajaa, joten nämä otettiin mukaan konttoriin.

– Se olikin aika vauhdikas tilanne, Markus Valkama nauraa.

Sekä Valkamat että Kantoniemet ovat asuntolainaprosessin jälkeen jatkaneet muidenkin pankkiasioiden hoitoa verkkotapaamisissa.

Markus Valkama kertoo, että esimerkiksi perheen maksukortit on uusittu verkkotapaamisissa. Hänen mukaansa verkkotapaamiset ovat heille jatkossa ensisijainen asiointimuoto.

– En näe syytä, miksi vaihtaisin entiseen, Valkama toteaa.

Lue lisää Tule asiakkaaksi verkossa -palvelusta

Asiat kuntoon verkkotapaamisessa? Tutustu tarkemmin

Teksti: Veera Argillander

Kopioi sivun linkki: